Sayfalar

23 Aralık 2014 Salı

Uzunetap Longest Night - Run or Ride 60K yarış raporu

Uzunetap'ın düzenlemiş olduğu Longest Night / Run or Ride 2014 yarışı 60K parkuruna kayıt olmadan önce durumumu gözden geçirdim. Elimde toparlamış olduğuna kanaat getirdiğim plantar fasciitis ve eylül sonundan beri sıfıra yakın, genelde topuğu kontrol etmeye yönelik düzensiz koşu antrenmanları yapmıştım. Evet kaydoldum, bu yarış sonuna kadar inadına bile bile yapacağım hatalardan sadece ilkiydi.

Yarış günü

Erken bir akşam yemeği ardından Behçet Şengezer ile yarış alanına geldik. Numaralarımızı aldık, dostlarla buluştuk. Sohbet muhabbet derken brifing alanına doğru yollandık. Brifing sonrası bisikletçilerin startı verildi ve ısınma için 11 Athletic Gym hocaları eşliğinde toplandık. 8K, 20K ve 60K startları beraber verildi, hep beraber başladık.

Brifingde

Tüm yolun reflektör bantlarla işaretlendiği, dönüş olacağı zaman dönülecek tarafta işaretlerin çok sık olduğu ve kaçırmamızın imkansız olduğu bilgisi verilmişti. Gerçekten de Team Ultra Trail Runner Çekmeköy Ultramaratonlarının 8K yol ayrımında sağa, yukarı doğru ışıl ışıl parlayan işaretler vardı. Parkuru bilen ben, çok kısa bir tereddüt yaşayıp "burası yanlış, burası olmamalı, bizim düz gitmemiz lazım, ama işaretler var belki de ileride suyun yanına inen yola birleştirmişlerdir" diyerek o yola girdim. Kısa bir tırmanmadan sonra karşıdan gelenleri görünce geri döndüm. O esnada yanımıza gelen motorlu organizasyon görevlisi o girişi kapatmayı unuttuklarını söyledi. 60K parkurundan oldukça fazla kişi girmiş oradan. Brifingi gayet iyi dinlemişiz demek ki :)

Küçük bir sürpriz

Bu noktadan itibaren tempolu bir şekilde 12K CP'sine doğru ilerlemeye başladım yolun düzleştiği yerde karşıdan bir çift yeşil reflektör bandının rüzgardan savrularak benim geldiğim tarafa doğru ilerlediğini fark ettim. Kısa bir tereddütten sonra durdum, nihayetinde Mesut Özdinç arkadan gözüktü o arada küçük tilki çalıların arasında kayboluverdi. :) Bir süre de Mesut Özdinç ile ilerleyerek 12K CP'sine beraber girdik. CP çıkışında Mesut biraz hızlandı, ben gücümü korumak için biraz geri durdum. Bu esnada kulaklığın ucundaki silikon parçayı düşürdüğümü de fark ettim, zaten en fazla 3-4 saat daha dayanırdı.

Çakıllı

Yola girdiğimde önümde Mesut'u farkettim, yavaşlamıştı. Biraz hızlanarak yetiştim ve 24K CP'sine yine beraber girdik. Bu noktadan itibaren de ayrılmadık. Su ve çamur geçişleri ardından gölet derken CP'leri teker teker geçerek dere yoluna ulaştık. Dere yolunda güzel bir tempo tutturarak önümüzdeki 4 kişiyi geçtik. 44K CP ye ulaştığımızda kimse yoktu. Jipte uyuya kalmışlar, onlar gelip toparlanana kadar geçtiğimiz 4 kişi bize yetişti. Tekrar ortalama bir tempo ile hava aydınlanırken karanlık dere yoluna oradan da testereye ulaştık. Bu arada Sinem Alev ve Cenk Turan bize yetişti, 52K CP'sine beraber girdik. İşin çirkin yüzü buradan itibaren başladı 2-3K kadar çamurda berbat bir yokuşta debelenip 3. köprü yolu inşaatının şantiyesinden geçtik. Kamyonlar, egzoz derken son yokuşu da çıktık ve artık finişe 3K kalmış olmasının verdiği moralle birlikte hızlı bir tempo tutturduk, yolda 2 kişiyi daha geçtik. Finişe gelmeden az önce arkamızdan bir korna sesi ile Mahmut Yavuz geçti ve finişte bizi karşıladı. Mesut ile birlikte resmi olarak 10 saat 41 dakikada beraber finişe girdik.

Frig Vadisi 100K'da

Koşarken çantamdaki baton modifikasyonu ile birlikte 2Lt su ve sonrasında yemediğim malzemelerin sırtıma ve belime bindirdiği yük yüzünden zorlanmamak için bu sefer çantamın içine acil durum battaniyesi ve ilk yardım malzemesi (elastik bandaj, yara bandı, magnezyum diasporal ve buscopan) ve 4 paket jel aldım. Beslenme işini CP'lerde çözebileceğimi düşünüp ona göre hareket ettim. Aynı zamanda sakatlık döneminde üst vücut da çalışmış olduğum için çanta bu sefer bu sıkıntıyı yaşatmadı, hatta normalde ağır olan batonlar elimde yok gibiydi.

Ayakkabı

Seçimim Asics Gel Fuji Sensor 2'den yana oldu. Üstü çok su geçirmedi, aldığı suyu hemen tahliye etti, tabanı ise bir basışta 2-3 kilo çamur kaldırarak neşeli bazı anlara sebep oldu :) Antrenman ve yarışlarda zaten ASICS kullanıyorum ve özellikle bu modelden oldukça memnun kaldım.

Kullandığım

Diğer malzemeler arasında BV Sports Calf Compression ve BV Sports Arm Compression Sleeves tüm yarış boyunca gereksiz soğuktan ve rüzgardan etkilenmememi ve uzun koşularda daha az yorgunluk birikmesini sağladılar. Yarış boyunca 2 paket jel tükettim, bir tanesi dalgınlaşmaya başladığımı farkettiğim bir anda QNT Energel, diğeri ise Powerbar jel. İkisi de midemi mahvetmeden yeterli mineral ve destek şekeri sağlıyor fakat QNT'nin paketi çok büyük.

Organizasyon

Duyurulardan kayıt işlemine, numara dağıtımından kalabalığa sorunsuz start verilmesine kadar bence iyi çalışılmış, çok da iyi uygulandı. AKUT gönüllüleri tüm CP'lerde özveri ile çalıştılar. CP'lerde bulunan destek malzemeleri yeterliydi, tam ihtiyaç olan yerlerde ihtiyaç olan şeyler vardı. Parkur işaretlemeleri yeterliydi hatta yeterliden bile iyiydi ama belki de bir gece önce kontrol yapılsa o kırılma noktası olmayabilirdi. Belki de sadece o hatalı dönüş yüzünden bazı yarışçılar tasnif dışı kaldı ya da yarışı bırakmak zorunda kaldı. Fiyat anlamında pahalı diyebileceğimiz bir yarıştı. Gerçi ülkemizde bu tip organizasyonlardan para kazanılması pek beklenmez ama bu kadar ücreti ödeyip yarış kitinde bir tişört/buff olmaması ve anı madalyasında tarih yazılmamış olması bana kalırsa eksiklik.

Photo: Emin Yavuz

Sonuçta

Son en uzun koşum Eylül sonundaki Frig Vadileri 100K yarışı sonrasında toplam koştuğum mesafenin bile 60K olmaması, sakatlığın tam geçip geçmediğine dair endişelerim yüzünden yarış öncesi biraz tedirgindim ama start anından sonra pek bir önemi kalmadı. Kendime bu yarış için koyduğum 10 saatlik hedef ise yoğun çamur yüzünden normalde koşabildiğim parkurları daha yavaş geçmem sebebi ile biraz kaydı ama bu benim için bu durumda kabul edilebilir bir sapma. Yol arkadaşlığı için Mesut Özdinç'e, organizasyonda emeği geçen Uzunetap Ekibi, Bakiye Duran, AKUT, parkuru birinci bitirip arabayla beni alandan yukarıya taşıyan Mahmut Yavuz ve adını bilmediğim tüm gönüllülere tekrar teşekkür ederim. Bir sonrakinde görüşmek üzere!